Tien slechte oesters

27 december 2016 - Tambon Wang Krachae, Thailand

Vrijdag de 23e. Terug in Bangkok na een korte, iets meer dan 1 uur, vliegreis. Maar dan……voordat we bij ons hotel kwamen waren we bijna drie uur verder: vrijdagmiddag spits, kerstdrukte etc. Niki en Neung hadden een heerlijk buffet bedacht vanaf 20.00 uur, maar door alle vertraging arriveerden we daar om 21:00 uur en hadden precies 1 uur om van het heerlijke buffet te genieten.

Zaterdag de 24e. De planning was dat N&N ons om 13:00 uur zouden ophalen…het werd 15:00 uur. Blijkbaar hadden ze er niet aan gedacht dat wij ook nog veel bagage hadden. Dankzij de portier van ons hotel werd de auto opnieuw geladen, echt onze redding. Weliswaar zaten we achterin en voorin totaal klem vanwege alle pakjes en de kerstboom. Een rit van drie uur naar Cha Am, omdat heel Bangkok vast stond. Om zes uur arriveerden we bij het gehuurde huis. De ouders van Neung waren inmiddels al gearriveerd. Een prachtig, groot huis op 50 meter van het strand, met een mooi zwembad. Zeer geschikt voor zes personen. Snel uitpakken, boodschappen gedaan voor de volgende ochtend en heerlijk gegeten bij een visrestaurant aan het strand.

Ons huis in Cha Am

Neung had razendsnel een gezellige kerstsfeer gecreëerd door overal lichtjes en de kerstboom neer te zetten met veel pakjes eronder. Mooie kadootjees waren er voor iedereen.

Nu krijgen we de eerste kerstdag, en het ‘’ kerstkindje Reinier “ heeft de hele dag in zijn bed gelegen, hij was echt doodziek en het kwam er van alle kanten uit. Wij vermoeden van de 10 oesters die hij de vorige avond had gegeten. Wij hebben hem de nodige medicijnen toegediend. Zonder Reinier zijn wij naar een geweldige markt gereden in Hua Hin. Dit is de plaats waar een paar maanden geleden een bom aanslag is gepleegd. Mooie plaats voor veel toeristen omdat hij ook aan de kust ligt.

Maandag 26e  was Reinier gelukkig opgeknapt dus mocht hij weer mee. Om 13.00 vertrokken wij Cha Am naar Kanchanaburi, van oost naar west in Thailand, vlakbij de grens met Myanmar. Opnieuw een lange autorit van 4 uur. Gelukkig heeft Niki een geweldige auto en zaten we nu riant. Auto parkeren ergens boven en dan naar beneden lopen voor de boot over de “kleine” River Kwai. Met volle vracht racete deze boot over het water en bracht ons met 10 minuten naar ons hotel. Een paradijs midden in de jungle.

Meer foto's volgen.......

1. Wilis:
    27 december 2016
    Nog een gelukkig kerstfeest en zo te lezen is het gelukt bij jullie.
    Dikke kus van mij Ellis.
    Wil
    En Reinier heel veel sterkte met de gezondheid.
  2. Toos:
    Hoi lieve mensen,
    Pech ziek zijn op eerste Kerstdag maar gelukkig weer opgeknapt. Wat een prachtig huis en wat apart zo'n kerstster in de jungle. Leuk om steeds te lezen waar jullie zijn.
    Liefs Toos en Rob
  3. Jose:
    Ziet er toppie uit!
  4. Rita:
    27 december 2016
    Wat naar dat ziek zijn, Reinier, maar ja ook dat hoort bij zo'n grote reis. Fijn dat je weer snel opgeknapt bent. Ik geniet telkens weer van het vele moois dat jullie elke dag weer zien. Prachtig en leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    Een lieve groet weer van Piet en Rita
  5. Marlot F.:
    28 december 2016
    Och Reinier, wat een ellende voor je, maar gelukkig hadden jullie nog een goed Kerst feest, toch?
    Alvast voor aankomende week een goede jaarwisseling daar....aan de andere kant van de wereld!
    gr van Harold en Marlôt