Foto's van de afgelopen dagen

20 december 2016 - Muang Khong, Laos

De motorduivel

Reinier is geslaagd voor zijn motorrijbewijs !!!

Slapende Boeddha

De slapende Boeddha stond midden op het eiland en via een lerares van een lagere school toch nog gevonden!!!

Onze kapitein en gids

Onze kapitein en gids: Handig met de boot maar geen woord Engels kunnen spreken.

.De boot vanaf ons hotel

De boot waarmee we vanaf het hotel op dolfijnenjacht gaan.

Op zoek naar de Irrawaddy!

De Irrawaddy is een klein soort dolfijn die ook wel ....The smile of the Mekong wordt genoemd. Er leven er hier nog maar 85 en ze worden met uitsterven bedreigd omdat Laos een waterkrachtcentrale gaat bouwen. Ondanks dat de omringende landen geprotesteerd hebben gaat de bouw door.

De boot naar de dolfijnen

Denk nou maar niet dat je in deze boot lekker zit. Smal, een laag dak, en een houten zitplankje van 10 cm hoog. Niet in te klimmen en er niet uit te kunnen met die lange lijven van ons.!!!!

De locomotief

De locomotief!

Overblijfsel van een ambitieus plan van de Fransen om een spoorlijn aan te leggen in het zuiden van Laos. De locomotief van ca. 22 ton staat weg te roesten. Rails is nergens te bekennen

Tot slot de Sonphamitwatervallen

De watervallen

1. Wilis:
    20 december 2016
    Dat is een luxe boot
  2. Barbara Zuidema:
    21 december 2016
    Ha Reinier,

Gefeliciteerd met je motorrijbewijs! Wat goed, zeg! en wat leuk. Kan je nu een motor gaan huren.

Misschien heeft de man die geen Engels spreekt, wel geen kans gekregen om naar school te gaan, daarbij richten veel Aziatische landen zich op de omringende landen en niet op Amerika, geloof ik. In Nederlands is Engels een belangrijke taal, misschien in Laos en Cambodja veel minder belangrijk. (p.s daarom zijn we maar Indonesisch gaan leren, he Reinier? en wat een geploeter, maar wel heel leuk als je met Indonesiërs kan praten)

Jullie foto's zijn weer prachtig en veelzeggend.

Veel plezier daar en groeten,
    Barbara